Dit is waarom je achterloopt met je logo – Logo animatie,Logo ontwerpen,Logo mockup, en Infographic design
965
post-template-default,single,single-post,postid-965,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Dit is waarom je achterloopt met je logo

Dit is waarom je achterloopt met je logo

Dit is waarom je achterloopt met je logo

Je hebt hoogstwaarschijnlijk een logo ontworpen of laten ontwerpen voor je eigen merk, bedrijf of organisatie.

Deze gebruik je natuurlijk veelvuldig op je website, je visitekaartje en voor al je social media posts.

Lekker bezig toch?

Fout! Een statisch logo is enorm 2016.

Tegenwoordig moet je een bewegend logo hebben wil je een beetje mee kunnen komen. Gelukkig hoef je niet zelf uit te zoeken hoe je aan een professioneel ogend geanimeerd logo kunt komen.

Dat hebben wij al voor je gedaan.

Ziehier onze tips voor het (laten) maken van een professionele logo animatie:

Een logo, geanimeerd of niet, blijft het uithangbord van je onderneming. Het is dus essentieel dat de animatie er professioneel uitziet, en niet alsof je 9-jarige neefje wat heeft zitten prutsen op je iPad.

Een animatie van je logo is niet alleen leuk, het is ook functioneel. Zorg dat in de animatie je dienst of product duidelijk naar voren komt. Zo helpt je logo je nóg beter je verhaal te vertellen.

Zorg dat de animatie zo ontworpen is dat deze op verschillende manieren toe te passen is. Kan de animatie als achtergrond worden gebruikt? Of moet deze altijd op de voorgrond worden geplaatst? Dit zijn vragen die je jezelf moet stellen.

Ben je van pan om je logo in je email handtekening te gebruiken? Zorg dan dat de animatie niet te lang duurt en daardoor te groot wordt. Je kan er ook voor kiezen om voor je email handtekening een aangepaste en verkorte versie van je geanimeerde logo te gebruiken.

De animatie van een logo is bij uitstek geschikt om de kernwaarden van je organisatie te communiceren. Anders dan bij een statisch logo waar in één oogopslag alles te zien moet zijn kun je in een geanimeerd logo veel meer informatie kwijt. Je moet natuurlijk wel opletten dat de animatie niet te ingewikkeld wordt.

Als je een logo animatie maakt zorg dan dat je iemand inhuurt met de nodige ervaring. Logo ontwerp is een vak apart, animatie is een vak apart en logo animatie is zeker een ambacht. Let er dan ook op dat de designer die het werk doet duidelijk kan maken dat hij weet waar hij of zij mee bezig is.

Bij logo3d.nl hebben wij enkele zeer ervaren logoanimators in ons team. Ben je dus op zoek naar een logo animatie? Neem dan contact met ons op en we helpen je heel graag verder!

Geen reactie's

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: